Audrey Saint-Gil francia karmester, zongoraművész és énekmester, generációjának egyik legkiemelkedőbb muzsikusa. Nevét elsősorban a francia romantikus és az olasz operarepertoár interpretációjával vívta ki, s nemrégiben a Bécsi Állami Operaház Fiatal Művészek Programjának első énektanácsadójaként nevezték ki.
Az orvietói Mancinelli Nemzetközi Karmesterverseny díjazottjaként Saint-Gil folyamatosan formálja saját, egyéni karmesteri stílusát. Aktív koncert- és dalest-karrierje mellett énekmesterként is nagy elismerésnek örvend. Karmesteri debütálására 2017-ben, Verdi A trubadúr című operájával került sor az olaszországi Narni Fesztiválon. Azóta többek között vezényelte Verdi Aidáját a Tiroler Festspiele Erlen, a Requiemet és egy gálakoncertet a Koppenhágai Filharmonikusokkal, valamint koncerteket a Darmstadti Állami Zenekarral. Olyan produkciókat is dirigált, mint Thomas Hamletje az Ópera de Oviedóban, vagy Bizet Carmenje a Navarrai Zenekarral. Rendszeresen fellépett a Granadai Városi Zenekarral, valamint a Dán Királyi Zeneakadémián, ahol Poulenctől Mozartig ívelő gálakoncertet vezényelt. Az Egyesült Államokban a Phoenicia Voice Fesztiválon aratott nagy sikert, amikor Jonathan Tetelman közreműködésével Verdi Toscáját dirigálta – előadását a kritika erőteljes és részletgazdag interpretációként méltatta.
Közelgő fellépései között szerepel a Zágrábi Filharmonikusokkal való közös koncert egy rangos nyári fesztiválon, ahol Bizet, Prokofjev, Sosztakovics és Strauss művei hangzanak majd el. Ezt követően visszatér az Ópera de Oviedóba Gounod Rómeó és Júlia című operájával, majd Málagában debütál Massenet Werther-ének vezénylésével. A Carmen olaszországi előadásait a Teatro di Piacenzában dirigálja, melyet modenai és ravennai turné követ. 2026 januárjában a Magyar Állami Operaházban lép fel Freddie De Tommaso tenorral közös koncerten.
Saint-Gil 15 évet töltött az Egyesült Államokban, ahol karmester asszisztensként dolgozott többek között a New York City Operánál, a Washingtoni Nemzeti Operánál, a Houstoni Nagyoperánál, valamint a Ravinia és a Cincinnati fesztiválokon. A Los Angeles-i Operában James Conlon és Plácido Domingo munkáját segítette. 2013-ban felkérték, hogy a philadelphiai Academy of Vocal Arts intézményében tanítson, mint a francia és olasz vokális stílus szakértője.
Énekmesterként Audrey Saint-Gil a világ egyik legkeresettebb technikai és stílusbeli tanácsadója. Számos híres énekessel dolgozik együtt, rendszeresen tart mesterkurzusokat és rezidens programokat Európa- és Amerika-szerte. Legutóbb többek között a Royal Ballet & Opera, a Bajor Állami Operaház, a Salzburgi Mozarteum, a Párizsi Nemzeti Konzervatórium és a Bécsi Állami Operaház meghívására tanított.
Szenvedélyes kamarazenei előadóként rendszeresen ad dalesteket Európában és Amerikában, szólistákkal és énekesekkel egyaránt. Olyan neves művészekkel lépett fel, mint Freddie De Tommaso, Louise Alder, Julien Prégardien és Christopher Maltman.
Saint-Gil kiváló minősítéssel szerzett zongoraművészi diplomát a Toulouse-i Konzervatóriumban, emellett filozófiai doktorátust is szerzett a Toulouse-i Egyetemen. Operai pályafutása szülővárosában, a Théâtre du Capitole-ban kezdődött korrepetitorként. 29 évesen nevezték ki a párizsi École Normale de Musique énekkorrepetíciós tanszékének vezetőjévé, később Bertrand de Billy asszisztenseként dolgozott, amikor ő a bécsi ORF Rádiózenekar vezető karmestere volt.
