A velencei születésű Damiano Michieletto 2003-ban lépett be a nemzetközi operaéletbe a Wexford Festival Opera keretében bemutatott Jaromír Weinberger-opera, a Švanda Dudák megrendezésével: a The Irish Times az év operaprodukciójának nevezte a kritika által is melegen fogadott produkciót. A következő évtizedben Michieletto Európa, Észak-Amerika és Ázsia egyik legizgalmasabb fiatal rendezőjévé nőtte ki magát. Milánóban a Civica Scuola di Teatro Paolo Grassiban végezte tanulmányait opera és színház szakon, a velencei egyetemen pedig modern irodalomból szerzett diplomát. További operaprodukciói között ott van az Olasz nő Algírban (Teatro Olimpico, Vicenza) és A tolvaj szarka (a pesarói Rossini Operafesztivál, továbbá a bolognai és veronai operaházak koprodukciója), amely 2008-ban elnyerte az olasz zenekritikusok Franco Abbiati-díját. Megrendezte Zürichben a Lammermoori Luciát, A kalózt, a Luisa Millertés a Polyutust, a velencei La Fenicében a Rómeó és Júliát, valamint Mozart Da Ponte-ciklusát, a nápolyi San Carlóban a Szöktetés a szerájbólt, a Rossini Operafesztiválon és a milánói Scalában A selyemlétrát, a Grand Théâtre de Genève-ben A sevillai borbélyt, Torinóban a Pillangókisasszonyt, Valenciában, Grazban és Madridban a Szerelmi bájitalt, Palermóban Martinů Görög passióját, Tokióban a Così fan tuttét, Koppenhágában és Bécsben a Triptichont, a Scalában az Álarcosbált, Bécsben az Idomeneót, Lipcsében és Velencében A kéjenc útját. A Salzburgi Ünnepi Játékokon 2012-ben a Bohémélet megrendezésével debütált, majd rá egy évre visszatért a Falstaffal, 2014-ben pedig megrendezte a Hamupipőkét Cecilia Bartolival a címszerepben. Damiano Michieletto emellett számos operaritkaságot és drámákat is színpadra állított, például Gogoltól A revizort a Teatro Stabile del Venetóban.