Vajda János / Selmeczi György

Az ítélet / Királyi fenség

klasszikus Opera 8 premier

Részletek

Dátum
Nap , Kezdés ideje Befejezés ideje

Helyszín
Eiffel Műhelyház – Bánffy Miklós terem
Az előadás hossza szünettel
  • Az ítélet:
  • Szünet:
  • Királyi fenség:

Nyelv magyar

Felirat magyar, angol

Ajánló

Ősbemutató

Vajda János

Az ítélet

Traps kereskedőnek egy éjszakán lerobban az autója, így jobb híján betér egy közeli házba. Itt nemcsak szállást és vacsorát kap, hanem nagyon is szívélyes fogadtatás várja. Négy nyugdíjas úriember és egy házvezetőnő invitálja őt magukhoz. Traps elfogadja a meghívást, és még a férfiak közös játékában is részt vesz. A nyugdíjasok eredeti szakmájukat játsszák, így van egy bíró, egy ügyvéd, egy ügyész és egy hóhér. A képzelt tárgyaláshoz már csak egy vádlott hiányzik – ezt a szerepet ölti magára az újonnan érkező. Így minden készen áll a játékhoz, amely az idő előrehaladtával, sok elfogyasztott különleges fogás és bor kíséretében bizony egyre komolyabbá válik…
A 2020-ban bemutatott A képzelt beteg című opera után újra azonos szerzőhármas – Vajda János zeneszerző, Várady Szabolcs szövegkönyvíró, Mátrai Diána Eszter forgatókönyvíró – örvendezteti meg az érdeklődőket Friedrich Dürrenmatt kisregényének adaptációjával, amely mondhatni a hagyományokhoz híven Kovács János vezényletével, Szabó Máté rendezésében kerül színre.

Selmeczi György

Királyi fenség

Amerikai milliomos érkezik a lányával egy képzeletbeli német hercegségbe, amely örök gazdasági gondokkal küzd. A német trónörökös és az amerikai lány között szerelem szövődik – már csak az a kérdés, hogy a hercegség problémái megoldódnak-e, a fiatalok egymáséi lehetnek-e. Thomas Mann a Királyi fenség című igen ritkán emlegetett, ifjúkori, második regénye (az első, 1901-es Buddenbrook ház után) 1909-ben jelent meg. A népmesei, sőt hollywoodi motívumokat sem nélkülöző történet pedig Selmeczi Györgyöt operaírásra inspirálta.
Az OPERA 2014-ben mutatta be Selmeczi György Spiritiszták című alkotását. Több mint tíz év elteltével sok minden változott, ám a zeneszerző mellett a karmester, Kovács János is állandó. Sőt! A rendező, Szabó Máté is „régi csapattag” mint a zeneszerző munkásságát jól ismerő, korábban már több operáját színpadra állító alkotó.