A Magyar Állami Operaház következő bemutatója az Erkel Színházban lesz, 2016. február 19-én. A Bohémélet 2.0 több szempontból különleges premier. A darabot 1937 óta nem vitte színre új rendezésben az Operaház, a Puccini-mű közel nyolcvan éve ugyanúgy látható az Operában. A most bemutatkozó modern változatot a világhírű Damiano Michieletto 2012-ben Salzburgban mutatta be, rendezése pedig Sanghaj után most Budapestre is eljut.
Damiano Michielettót Európa egyik legizgalmasabb és legkeresettebb fiatal operarendezőjeként tartják számon, naptára 2020-ig tele van. Szülővárosának operaházán, a La Fenicén kívül rendezett többek között a milánói Scalában, Bolognában, Firenzében, Nápolyban, Torinóban, Barcelonában, Madridban, Valenciában, Párizsban, Koppenhágában, Lipcsében, Zürichben, a bécsi Theater an der Wienben, a nagy fesztiválok közül több alkalommal Salzburgban és a pesarói Rossini Fesztiválon, a Covent Gardenben az előző évadban debütált. Képzeletének semmi sem szab határt, egyaránt inspirálja a klasszikus és a popkultúra – színrevitelében a Così fan tutte egy szvingerhotelben játszódott, a Pillangókisasszonyban egyszerre kapott szerepet motívumként a szexturizmus és a Hello Kitty figurája, Mimije pedig Amy Winehouse-ra hasonlított.
Az Erkelben színpadra kerülő alkotása a nemzetközi operavilágban komoly visszhangot keltett, a 21. századi miliő ellenére alapvetően tradicionális felfogású előadás visszhangja ugyanakkor pozitív volt, a kritikusok dicsérték, ahogyan a rendező a történetet megszabadította a szentimentalizmustól. Nem csupán a hatalmas párizsi utca- és metrótérkép elé helyezett apró házak miatt látszik egészen más perspektívából a történet, és nem csupán a karácsonyi bevásárlás őrületét követő kihalt, szinte átokföldje városi táj ellentétére épít a rendező, hanem nagyon pontosan megindokolja, hogyan és miért válik Mimi a körülmények áldozatává.
Ókovács Szilveszter az Erkelben revelatív előadásra számít. „Az alkotók megértették, hogy különleges közegbe érkeznek produkciójukkal: olyan helyre, ahol az operaműveltség magas fokú, a Bohémélet rengetegszer ment és megy ma is, mindenki kívülről fújja – csak épp sosem látta másképp” – óriási kihívás, tette hozzá a főigazgató. A sorozatban kiváló fiatal operaénekesek lépnek színpadra, a két főszerepet Sáfár Orsolya és Boncsér Gergely alakítja. A produkció zenei vezetője az óriási szakmai tapasztalattal rendelkező Kovács János karmester. A Bohémélet 2.0 a bemutatót követően mindössze négy alkalommal lesz műsoron, a következő évadban azonban bekerül az OperaKaland programsorozatba, amely középiskolás fiatalokkal igyekszik megismertetni az opera műfaját.
További előadások: 2016. február 21., 26., 28., március 3. | Erkel Színház